-->
Terima kasih penyokong-Xhaka

Terima kasih penyokong-Xhaka



"Thanks for the amazing support inside the Emirates 👏 We showed a lot of character and you helped us to come back into the game. For the penalty I made a mistake - I'm of course angry about it but I will never give up!"


Itulah kata-kata kapten Arsenal ini di laman Instagram beliau. Rata-rata fans Arsenal di seluruh dunia sekarang ni memang betul-betul hangin kat mamat ini. Mana taknya, dia boleh bagi penalti percuma kat team Spurs dengan tackle yang ntah apa-apanya ke atas Son Heung Min. Dahla game tu game panas. NORTH LONDON DERBY MATCH! Kau boleh pergi tackle tanpa rasa was-was pulak dalam kotak penalti depan hidung pengadil. Memang sah-sah la penalti!

Dalam perlawanan panas itu, Arsenal terikat seri 2-2 dengan musuh sekotanya Tottenham Hotspurs setelah berhempas pulas untuk comeback.

Sebelum itu, Arsene Wenger pada 2017 pernah menasihati Xhaka untuk tidak mengamalkan reckless tacklenya, tetapi Xhaka memang takmau ambil kisah kot. Dan hasilnya memang benarlah nasihat Wenger itu kerana tackel Xhaka itu hanya akan merugikan team sahaja.

0 Response to "Terima kasih penyokong-Xhaka"

Post a Comment

Semudah ABC- Angel Di Maria

Angel Di Maria menghasilkan persembahan menarik dengan dua gol untuk membantu Paris Saint-German meraih kemenangan 3-0 ke atas...

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel